Monday, April 9, 2007

مذكرات مالهاش لازمة

بقالي فترة ما اعرفش حاسس اني مخنوق و محتاج اغير جو

ضغط شغل و حاجات غريبة بتحصل .. موجة نحس

ليا زميلة في الكلية حصل خلاف بيني و بينها و ما بنكلمش بعض

اللي مزعلني حاجة .. ان دي مش مجرد زميلة بس .. دي أخت قبل زميلة

لأنها معايا في مراحل التعليم .. ابتدائي .. إعدادي .. ثانوي . نفس الكلية والدفعة

يعني لحد دلوقتي عشرة 17 سنة .. هي غلطت في حقي .. و مش عشان انا اللي باكتب

و كان ممكن تصلح الموضوع بكلمة آسفة او سوري او ما تزعلش .. بس كرامتها نقحت عليها

و انا كرامتي فوق كل حاجة .. لما الاعتذار بيجرح كرامتك ... امال لما تغلطي في الناس من وجهة نظرك اللي يغلط في حقك ده يبقى ايه ؟

كافر و دمه اتهدر ؟

و الناس مافيش حد حاول يتدخل ( قدامي عالاقل ) عشان عارفين اللي فيها .. هي الغلطانة ..

و هي ما تعتذرش إلا على جثتها .. طيب سيبك من كل ده ...

هل العشرة و العيش و الملح في الزمن ده بيترمي بسهولة ؟ انا مستغرب ..

انا عن نفسي لو حسيت إن في واحد زعلان مني بأعتذرله قبل ما يتكلم لأن الإعتذار بيريح و ما بيقللش من كرامة الواحد

بس هل في ناس لسه كده كتير ؟؟

سيبك من كل ده خليك معايا اهم حاجة اننا مع بعض ...

لو انت زعلتني و جيت تصالحني .. هل متوقع اني اكشر في وشك او اصدرلك الوش الجبس ؟

ما علينا سيبك من ده كله و خليك معايا برضه

ملاحظ حاجة غريبة .. زمايلي اليومين دول متنشنين عالاخر بسبب الإمتحانات ..

هتبدأ التلات ده و هتخلص الخميس بتاع الأسبوع الجاي .. دي إمتحانات الميد ترم

كسل و خمول .. حاجات غريبة بتحصل .. ما علينا ادينا بنتعامل مع البشر

عندي في الجامعة مركز ألعاب قوى ( صالة جيم مش طالبة ثقافة ) إسمها جولدز جيم

دي اكبر صالة جيم على مستوى الشرق الأوسط و ليها فروع كتير

الجامعة عملتها مجانا للطلاب .. مع إن اشتراكها الشهري تقريبا 2000 جنيه او اكتر

بس مجانا .. الحوار فيه إن .. بعد ما مليت بياناتي و باروح انا و شريف الصبح بدري نجري شوية

انا ما باشيلش حديد .. لسه بدري شوية .. بالعب سويدي و حاجات بتفرد الجسم ..

العضلات عادية جدا مش ضخمة بس مافيش دهون .. الحياة جميلة و زي الفل

تاني اسبوع كل الناس اللي اتمرنت هتدفع 50 جنيه و يومين بس في الأسبوع

حسبة بسيطة مبلغ جامد قوي انضرب في لحظة .. ارفع القبعة احتراما للخدعة الذكية ..

و سيبك من كل اللي فات و خليك معايا

الصحبة ما تتعوضش ....

6 comments:

Reemo said...

ايه يا بنى
انت توهتنى فى البوست ده معاك
مش عارفه بدات بحاجه
وانتهيت بحاجه تانيه
ارسى كده يا سمسم ربنا يهيدك
ومبروك على البلوج
اوعى تنسى اليوزر والباس المره دى بقى :D

re7ab said...

والله ريمو عندها حق يا سمسم
انت اتكلمت فى مليون حاجة مرة واحده
انت عايز ايه بالظبط هههههههه
بالنسبه لزعلك انت وزميلتك اكيد الايام ها تنهى الزعل ده وهاترجعوا تكونوا زى الاول واحسن ان شاء الله حتى لو محدش تدخل بينكوا للصلح بس ممكن تحصل اى حاجة بسيطة تخليكوا ترجعوا تانى و تتصالحوا
بالنسبه بقى لصاله الجيم فا دى حاجة متوقعة يا سمسم ماهو مش معقول يدفع 2000 ومافيش اى دخل يدخل منها وبعدين انتوا جامعة خاصة
يعنى كل شئ عندكوا بفلوس وكل حاجة بتبقى محسوبة
بس دى حاجة تخليكوا تتعلموا ان مابقاش فى حاجة بتتعمل فى الكليات الخاصة لله وللوطن دلوقتى
بوست لذيذ يا سمسم
ومبروك على البلوج

انا اللى بالامر المحال اغتوى said...

ازيك يا سمسم
بالنسبه للقصه الاولانيه فاللى بينكم اقوى من اى حوارات فاضيه وكرامه وبتاع لان العشره متهنش ولا ايه؟
الحوار بقى بتاع الجيم ده فبالمختصر المفيد
انت ناسى انك فمصر؟
اللى متخدوش باليمين دور عليه بالشمال
وودنك منين يا جحا
وياما فى الجراب ياحاوى
وانت عامل ايه دلوقتى؟

heba labeb said...

اولا مبروك يا سمسم ع البلوج
ثانيا بقى العشرة مش بتهون ابدا
واكيد ان شاء الله هتتصالحو قريب
ومش معقول حد يضيع عمر تانى بالسهوة دى

الموضوع التانى بقى
تهت انا فية قلت مين جابو هنا
بس انا اصلا استغربت اول ماق لت اشتراك شهرى 2000 جنية وعندكو ببلاش
وكنمت متوقعة فى حاجة لسة هتكملها
هههههههههههههه
هى دى مصر ام الدنيا
نايس بوست

LOJAIN said...

ana toht :((
ta2reban mafesh walla sabab men dol elsabab

Regards:
Lojain :)

nour said...

حبيبي عايزله سكر ومنين اجيبلو سكر
عارف انا اكتر حاجة بتتعبني الناس اللي كرامتها بتوجعها دي
بس اكيد اكيد يعني الموضوع هيتصلح ولا زمانه اتصلح انا حاطة الكومينت متأخر
بس انت شكلك بتفضفض لنا عشان كده
دخلت مواضيع في بعض
يلا أوهنأك علي البوستز الذيذة بجد تسلم يامعلم
عملك الأسود في الدنيا وبلوتك
نور